Svensk Mat (bonde)

En gång för länge sen... eller nja snarare 4 år sedan så hade jag flyttat hemifrån, och mat behövde man. Tyckte jag åt en bra varierad kost. (kanske lite, lite potatis) men grönsaker, fisk, kött osv. fick jag i mig.  Det jag inte tänkte på då var vart köttet kom i från, ja alltså från charkdisken på ICA det visste jag! Men under vilka förhållanden djuren växte upp under hade jag inte en tanke på.. NU som 22 år och mamma kan jag stolt medela att jag köper BARA Svensk närproducerat och ekologiskt! Djuren har ett värdigt liv innan dom blir mat, och grönsakerna är nyttiga som det ska vara!
 
Känner mig stolt att jag faktisk tar ansvar för hur djuren har det! Svenska bönder vill också överleva, så jag tänker minnsan "köpa av dom"! 
(Bonde söker fru börjar 24 september!! Mer bönder åt alla<3)
 
/Sandra

Kommentarer
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Håller med dej, själv köper jag alltid svenskt kött :) Kika gärna in på min blogg om du vill vara med i veckans blogg, som jag har :)

Svar: Bra där! Tror att alla kan påverka miljön :)
Sandra

2014-09-16 @ 18:12:17 // URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0