Musik!

Thomas Stenström-Slå mig hårt i ansiktet
 
Vilken styrka, vilken uppoffrig och framför allt vilket mod! Texten är stark, skulle lika gärna kunna vara en gråtlåt, men istället så är det en låt alla(till och med barn) går och sjunger på.
För Mig är det en låt som jag kan springa snabbt till, eller bara sitta och softa med någon fin kompis och sjunga ikapp med. (speciellt till den här delen av låten!)
"Huvudet ner i asfalten så får jag känna att jag lever.
Bränn vår stad med elden inom mig.
Rista in ditt namn på mig för jag vill veta vad du heter.
Ta mig where the lions sleeps tonight"
 
Tänk vad musiken påverkar oss! Vissa låtar går bara inte att köra sakta till, sitter man i bilen och en bra "körafort" låt kommer så är det lätt att man får blyfot och blir taggad till tusen, eller när man åker skogsväg en mörk kväll vill iallafall inte jag lyssna på Freak av Molly Sandén, för just den låten ger mig rysningar. (Men Freak är en förbannat bra låt!) När jag är ensam hemma så undviker jag gråtlåtar, annars slutar det med att jag gråter floder.
 
Musik är livet, helt enkelt!
(Kan påpeka att körafort låtar påverkar mig mindre nu än förut, och jag kör alltid lagligt när jag har andra med i min bil! Och jag kör inte fort på olämpliga platser, typ i samhället eller med andras fordon!)
Vill mest bara påpeka kännslan i låtarna, det är inte så att jag sitter och "buskör" varje gång det kommer en köra fort låt.
 
/Sandra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0