Jag kom ur falukorvsträsket

Från fruktsallad till middag och Gurka som "lördagsgodis" till Fläskfilé lunch, kunde toppat kvällen med oxfilé till middag, men istället blev det plocksallad från ica (Typ det äckligaste jag vet numera...)
 
Så dagens middag från bli Fläskytterfilé, klyftpotatis, gratinerade rödbetor och tzatziki!
Självklart så använder jag svenska råvaror, köttet kommer 7 km här ifrån (om ens så långt...och det är slaktat 30 min från gården), Svenskt är gott, så är det bara!
 
Känner att jag lyckats ta mig ur "falukorvsträsket", tack och lov. Började bli lite less på korvstroganoff och ris minst 1 gång i veckan... Men det possitiva var att Johnny lärde sig gilla ris, skam den som ger sig!
 
Vad äter ni till Middag?
förresten, eran frukost hur ser den ut? Jag är så less på "min frukost" nu så alla tips mottages tacksamt.
 
/Sandra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0