Vackert

Kan medela att Pappan i huset kom hem i tid och tog bort råttan! Maten dröjde lite längere tid... Me det blev bra! Igår åt vi Potatis och Purjolöks-soppa! Mmh, så gott., Receptet är från min Farmor och Farfar men jag får inte min lika bra som dom.. Men ska väl ta mig i kragen och åka dit och få mig en lektion.
Jag har en he del recept från dom, och det älskar jag! Sånt som jag åt av när jag var lite, och som min pappa åt som liten kan jag nu laga åt MIN SON. Häftig kännsla tycker jag.
 
Min farmor och farfar har en GAMMAL recept bok, den är väl läst, sidorna är så där härligt kladdiga av olika degar, varje recept har en historia, och såna recept glädjer mig! Jag har tre gammla kokböcker efter en släkting till mig och där är vissa recept mer lästa än andra, så härligt!
 
Släktforskning/historia ihop med en kokbok kan inte bli bättre tycker jag. Tänk tex. Tårtreceptet efter dina föräldrars mormor/farmor, så mycket kul dom haft när dom ätit tårtan, vad var det dom firade? Precis den tårtan kan du göra idag till dina väner och din familj, det är fint tycker jag!
 

 Lånad bild frå google
 
/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0