sova tillsammans

sammsova eller inte?
Jag skulle nog sova dåligt om Johnny ska sova i samma säng som mig en hel natt, är rädd att han ska rammla ur.. Men sådär på morgonen så gör de inget om jag sover* sämmre..
*vila lite lätt med stängda ögon bara!

Dom flesta jag vet har ungarna i samma säng som dom redan från dag 1, för att det är bekvämt när man ska amma osv. Men jag gjorde tvärt om.. Johnny fick sova i sin vagga och har alltid sovit i egen säng sen dag 1.. förutom nu då, en sväng på mornarna hos oss..
Jag tror inte det är negativt att ha barnen i samma säng som en själv, så länge alla kan sova bra så är det väl super.. Lika med att barnen sover i egen säng, det är väl bra om barnen gillar det.. Anledingen till att vi tar upp Johnny och lägger han i våran säng på morgonkvisten är för att ingen av oss orkar ta en konflikt om att han "ska sova i sin säg, bara för att!"
 
Jag tor man ska göra det som passar en själv bäst!
(-Jag har endå aldrig varit med om att en 15åring vägrat sova egen säng...tillslut "lessnar" dom små liven på mamma och pappa!)
 
 
Kan ju medela att Kingen sover i våran säng också!
(Det heter inte trångt, det heter mysigt!)
 
/Sandra

Kommentarer
Postat av: Julia

Vi har haft våra i våran säng. Som du själv tar upp är det mycket praktiskt när man ammar, jag har aldrig varit vaken på natten när barnen ammat, bara "kopplat på" dom och sovit vidare. Men jag har inga problem med att sova i konstiga ställningar och sover nästan bättre om jag har någon tätt intill mig. Jag tänker att barnet har legat tätt emot mitt hjärta i nio månader, att sedan rycka bort dom och låta dom ligga själva tycker jag känns fruktansvärt, men detta gäller ju bara mig och mina barn. Jag är säker på att alla föräldrar gör det som dom tycker är bäst för sina barn, alla barn/föräldrar har inte samma behov. Man gör det som funkar bäst för sin familj :)
Om Simon är borta en natt har jag alla tre ungarna i min säng - det är så mysigt! Men för att minska risken att någon trillar ur har vi en extra säng tätt intill på min sida, rullar barnen för långt åt det hållet hamnar dom i extra sängen. Dessutom har vi en extra låg modell av säng, så fallhöjden är nog bara 30 cm. Det känns tryggt :)

Svar: åh, vi har en hög säng.. Jag vill byta till en låg typ ikea säng.. men Robin vägrar (Han köpte en "riktig" säng precis innan vi träffades och behöver det för ryggen) Men att ha en säng bredvid kanske går..:)
Sandra

2014-03-04 @ 08:55:27 // URL: http://hemtillfamiljenleven.wordpress.com/
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Tror dom ledsnar oxå med tiden :) Ha en trevlig dag :)

2014-03-04 @ 15:29:05 // URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0