Matiga djur

Jag tog tag i mina måsten igår.. bara ett kvar! (men det måste jag prata med johnnys pappa om innan...)
Igår ville Johnnys pappa ha "egentid" och jag som hade danstränig.. Men då tog jag med mig Johnny och mina två barnvakter så kunde jag dansa endå! Smart av mig.
Det gick superbra att ha med Johnny trots att det var sent, Välling fick han innan vi åkte hem och sov sen gott i bilen! (och hela natten)
 
I morse  vaknade Johnny och var ledsen, men välling och mys i sängen löste det hela! -Undra om han drömde? Vi lekte och damsög lite innan vi tog en kort promenad, jag var inte på humör för nån längere! Vi åkte och terrade Jossan lite, Johnny provsmakade ALLA äpplen i fruktskålen, och 1 mandarin.. skalen var fortfarande på, men de spottade han ut..
Ibland är jag och Jossan väldigt pedagogiska!?.. Vi förklarade för Johnny att djuren var mat, räknade upp massor av "köttsorter" från djuret.. Fläskfilé, Bacon osv.osv. För man ska vara ärlig med vart maten kommer ifrån tycker jag!
/Sandra
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag håller helt med dig! Liksom man pratar om att potatis och andra grönsaker växer i jorden och att frukt växer på träd, så tycker jag att man måste kunna vara ärlig med att många djur blir mat! Jag håller faktiskt på med ett blogginlägg om just detta! :)

Svar: Skönt att någon är på "min sida" ! Mjölken kommer från kon och det kan köttet också göra.
Om man nu ska ljuga så hur ska man förklara vart vildsvins steken kommer ifrån?
Spännande, jag håller koll! :)
Sandra

2014-03-07 @ 15:35:05 // URL: http://hemtillfamiljenleven.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0