Katten

I Fredags rinngde grannen mig och frågade om jag visste vems (överkörda) Katt det var som låg vid Hökhuvud!?
Nja, jag stannade vid katten när jag åkte hem och kollade, men kännde inte till den. Då kommer en tant och går, så jag stannade henne och fårgade, hon kollade lite slött på katten och sa nej. sen tänkte hon gå igen. Jag ifrågasatte om hon kunde tänkas känna någon som kanske visste vems katt det var.. till svar får jag att jo de kanske hon gjorde. Jahaa, men ring och fråga då?!?
 
Efter mycket om och men så ringde tanten, men visste inte. Sen gick hon! Jaja, jag hade hund och Barn i bilen så jag åkte hem. Men när jag skulle till Jobbet så åkte jag tidigare för att kunna svänga in hos veterinären och be om hjälp! (Jag som inte ens äger katten och jag körde inte på den heller!) Veterinären skulle gå till katten och kolla om det fanns chipp el. öronmärkning! Jag delade även bild på Fb (se nedan..)
Nu är katten borta från vägen och jag hoppas att ägaren är funnen och informerad!
 
OM man kör på en katt så kan man väl åtminstonde knacka på närmsta hus och kolla om dom vet, eller i det här fallet gå till veterinären (några meter bort!) Ägaren vill nog veta vart katten håller hus.. Och om ett litet barn vill begrava katten är det väl bäst om den inte är halft uppäten av djur eller påkörd flera gånger! Dags för människor att ta mer ansvar! (någon saknar förmodligen katten...)
 
/SANDRA
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0