Vila i frid Tussen

Igår natt kl 03, när jag var upp på toa så ligger tussen och myser på tvättkorgen, hon kurrar till (som hon alldit gjorde när hon såg oss) Tussen hoppar ner, och följer med till sovrummet, Johnny ligger och försöker somna om.. Tussen hoppar upp och lägger sig tätt tätt intill honom. Tussen kurrar och låter johnny gosa med henne, dom somnar så fint tillsammans.. Hade jag då vetat att det där var sista gången vi såg tussen vid liv hade jag legat och kolla på dom läääänga istället för att somna bredvid dom.
 
Tussen gick ut vi 6 tiden, och vi gick upp och åt frukost och lekte inne. 07,30 gick vi ut på altanen för att leka, strax innan 08, pratar jag med Johnny om Tussen, jag berättar att tussen är ute och jagar råttor. Det kommer en bil och en smäll hörs! Det tar bara sekunder innan Robin vill kolla vad för smäll det var... När han kommer in och säger att det är Tussen som blivit påkörd så fick jag mer eller mindre panik. robin rusar ut igen och jag försöker ringa veterinären, men är så paikslagen att jag inte får fram nummret. Istället ber jag robin lägga in tussen i bilen ! Vi dundrar upp till veterinären (Tur att vi har 2 km dit bara...)
 
Jag rusar in på deras kontor med tårar i ögonen och försöker få fram att jag har en katt med mig som blibit påkörd för max 5 min sen! Veterinären släpper telefonen och springer ut han med. Han undersöker tussen i bakluckan och konstaterar att hon är död och dog av smällen på en gång!
 
Tussen låg där på sin filt, hon såg så  fin ut, det så ut som att hon bara vilade.. Den eviga vila kom tidigt för Tussen. 1,5 år var hon hos oss..
 
Vila i frid Tussen!
Älskad och sakad <3
 
/Sandra
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

å tårar rinner .Hannas tårar rinner nä ä sprutar.tur i otur men skönt att tussen dog på ängång å inte skrek:(

2014-07-08 @ 16:32:04
Postat av: Elin kusin

=\\\ finner inga ord! Våran mitzie vart påkörd första sommaren i huset! Ännu jobbigare va att det tog en vecka att hitta henne i diket.... Rip missarna!!!!

Svar: Det är förjävligt att folk inte kan stanna.. men nu kan dom jaga alla nglamöss i katthimmlen.. <3
Sandra

2014-07-09 @ 19:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0