Socker och sötsaker

Alla äter vi sötsaker någon gång ibland, men hur gör ni med era barn?
Mitt barn, Mitt val.. så tänker jag!
 
Jag vill INTE att Johnny ska äta(läs smaka) glass,kakor,godis och sånna saker. Han är inte ens 1 år! Folk "tjatar" på att han ska få glass och sånt.. Om du vill ge ditt barn en sockerchock i tidig ålder, fine! Men låt bli min unge..      När vi fikar så får Johnny Ekologiska majskrokar(Ekologiska för att dom kladdar minst, och naturligtvis lite mer miljövänliga osv.osv.) eller så får han smörgåsrån att knapra på, frukt är också poppis här hemma. Men inga kakor och sånna sockerbomber! 
 
ska jag börja köpa ut cigg åt minderåriga och pracka på dom? Gift som Gift... eller? Alkohol i tidig ålder kan man ju också pracka på ungarna!
 
Men okej, när är det "okej" att låta barnen äta kakor och såna saker? Vilken ålder ska man starta?
På 1årsdagen vill man ju att dom små ska få kladda med en egen tårta, men jag tror nog jag vill göra en nyttig variant på tårta. och det där med Glass, svårt alltså! Sommar+Glass=Sant
Men en variant på glass är ju frysta bär med yoghurt, eller bara frysta frukter att svalka sig med!
 
Klart att han kommer få äta kakor,godis,glass och sånna saker! Men det är inget jag tänker tvinga in honom på. Däremot kommer vi styra sockerintaget och ingen ska säga emot oss..
 
Känner mig som en riktigt NEJTACKARE!
 
 
/Sandra
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin kusin😊

Mina barn kommer få sötsaker när dom är då stora att dom ber om det! Jag har ju själv slutat äta (i regel) i alla fall har jag nästan aldrig hemma nått i veckorna och det är väldigt sällan nu för tiden vi köper massa till fre,lör som vi gjorde förut! Ibland blir vi tok sugna o då köper vi! Äter inte vi hemma spec ofta tror inte jag barnen kommer bry sig så mkt😊 min kompis hade glass tårta till din ettårig på hans dag, men hade tyckte det va kallt o inget hade direkt ville ha varje dag sen! Så en tårta på cassandras ettårsdag kommer jag ev ha😊 att folk tjatar blir jag tokig på!! Ett jävla tjat på mig med!!! När jag åker bort! Vill folk att jag ska bli fet o må dåligt! Suck på folk..... Bry sig om vad andra äter....

2014-01-30 @ 15:30:32
Postat av: Elin igen😊

Har mkt o säga i detta ämne då jag funderat mkt på de! Jag tycker att det är synd att födelsedagar ska handla om hur många kakor man äter! Kan det inte handla om att umgås istället! Men tänkte på alternativ till socker bomber! Frukt muffins med nå Philadelphia ost/crème freche ovanpå och nån jordgubbe typ! Snittar, nå matigare snittar/roliga figurer alternativt små frukt snittar eller dyl! 😊 ska nog göra nått sånt här till nån födelsedag! 😊

Svar: Känns som att vi ligger på samma nivå här! äntligen någon vettig ;) Tänk om alla kunde sköta sig själva istället för att bry sig så mycket om vad andra gör :)
Sandra

2014-01-30 @ 15:56:00
Postat av: Elin kusin

Hehe desamma! Läste den där kommentaren om passions mos...mouse eller hur det stavas?! Skrattade för mig själv när jag skrev "mos"!! Men Det lät spännande! Vet du vad det är i sånt?

Ja och vi tänker nog rätt lika! Tycker alla dina inlägg är sjukt intressanta! :)

2014-02-04 @ 21:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0