MORFAR

Tidigare i veckan var jag hos mamma och kollade i lite gammla lådor, hittade då lite tidningsurklipp där Morfar var med.. När jag läste det kom en tår fram! Ibland tänker jag, morfar hade varit stolt över mig nu! Bilderna i tidningen på min fina glada morfar, alla fina citat av honom. Det är precis så jag minns min morfar! Jag visste att många kännde till dig, men inte att du va en "lokal känndis" Min supermorfar! Ibland önskar jag att Du var med oss "på riktigt", Johnny hade gillat dig tror jag!
 
Ett tidnigsurklipp löd så här:
Sotare Lars Smedberg,Tierp, avled 3 maj i en ålder av 72 år.
Han var född i Lövstabruk och 1947 flyttade han med föräldrarna till Tierp. De var sju barn i syskonskaran.
1950 kom han i lära hos sotarmästare Holger Lindberg och erhöll gesällbrev 1957.
Under några år verkade han i Hofors, Sandviken och sundsvallstrakten, men kom tillbaka till Tierp 1966 och arbetade där till pension. På ledig tid tyckte han om att fiska och att jaga.
Sedan 1967 var han gift med Gertrud och utöver hustrun efterlämnade han barn med familjer samt en bror
Spegeln till vänster har jag på väggen nu! (Haft det sen 2010)
Den där skojortan/jackan har jag! Den hade jag sista delen av graviditeten, smällkallt och jag kom inte i något annat än morfars stora skjorta!
 
 
/Sandra
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Tävlingen är avslutad :)

2014-01-26 @ 14:50:28 // URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0