bakabaka

Får ta tillbaka det där med att promenaden skulle gå bra! Ibland är du lite jobbig min underbara hund!
Man kan ju dra,hoppa,skälla,backa och bara motarbeta allt om man känner för det.. och det testade kingen igår! Jobbigt när det blir så, men jag får skylla mig själv, han hade inte fått tränat huvudet tillräckligt innan. Nu tar vi nya tag och hoppas på det bästa! - Alla kan vi ju ha en dålig dag!
 
När vi kom hem från promenaden ställde jag mig och bakade muffins, egentligen tänkte jag inte baka någe mer.. men blev sugen på att baka, sagt och gjort! Ikväll ska jag och Johnny montera tårtan. Lite nervös inför det.
Jag är ju ingen expert på  tårtor! efter som att jag vanligtvis inte ens äter det!
 
(lånad bild!)

175g Margarin. 2 dl socker, 3dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver, 0,5dl vatten, 2 ägg!
*Blanda bakpulver och vetemjöl.
*Rör socker och smält margarin pösigt, *Ha i 1 ägg i taget tillsätt vatten.* Ha i mjölblandningen.
Tillsätt valfritt smakämne!(Just idag har vi smartis och vanlij i)
 grädda på 175 grader tills det blir bra (så står det i farmor recept...)
Jag personligen brukar ha någon frosting/topping på
ex. Philadelfia,florsocker och citron blanda och spritsa!
 
/Sandra
 

Kommentarer
Postat av: LIENE

Vad gott!

Svar: Kul att du gillar de! :) En klassisk favorit här hemma :)
Sandra

2014-01-23 @ 09:31:35 // URL: http://lifefromwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0