sol,fint väder och saft!

Bloggen har fått vänta, vi har varit ute och grejat samt somnat tidigt på kvällen!
 
Igår var vi hos Pappa/morfar på dagen, vi hämtade lite grejer hos min farmor och farfar. Samt passade på att hälsa på och leka lite. På kvällskvisten var Linda här, vi kokade saft och åt middag samt var ute och grejeade.
 
Jo grejerna jag hämtade var en saftsil och en tvättbräda som ska bli en cool inredningsgrej!
Hederlig gammal grej som det funkade alldeles utmärkt att göra saft med! Jag använde precis som på bilden en rostfri bunke.
I höstas skar jag ner båda rabarberbuskarna och frös in i påsar, och nu behövde jag verkligen platsen i frysen så rabarberma fick bli saft! 3,5 liter rabarbersaft som hälldes upp på finna gammla glasflaskor! Hur saften smakar kan jag inte uttala mig om ännu, men jag återkommer med det!
 
Vi har varit ute väldigt mycket (därför bloggen legat nere) vi har eldat för 3.e gågen och förjart kratta lite.
Ikväll står bakning på schemat, ett gäng cookies ska det bli.
MEN mitt gammla cookies resept är borta, så fick ragga tag på  nytt, så håller tummarna att det blir gott! Får lov att proväta innan det bjuds...
/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0