Kalas dag

kl. 06 i morse var den en glad kille som "Jollrade" från sitt rum. Vi gosade i vår stora säng en stund innan det blev frukost och sen fullt ös!
 
Montera tårtan, städa, promenad, och allt de andra ni vet... Nu sover Johnny, han somnade vid bordet i sin matstol. Och ska nog vila en sväng jag me, så man orkar. eller nej juste! Jag ska dammsuga och torka golv, och duscha och fixa mig lite.
 
Här får ni en bild från våran morgon...
PappaRobin fick hoppa in och hjälpa till med tårtorna när Mamman i huset höll på å skicka allt genom fönstret!!
 
Tur att vi kompleterar varnadra gaska så bra! (KÄRLEK)
Kakaon på golvet fixade Johnny, han roade sig med att plocka ur baklådan...
Och en sak vi lärt oss... ALDRIG MER FÄRDIGKÖPT MARSIPAN!
Bottnarna gjorde jag helt sjääälv! (Med hjälp av Johnny!) Galet stolt.
 
/Sandra
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

I senaste Buffé-tidningen från Ica var det ett recept på hur man gör den bästa tårtbotten. Det ska jag spara till framtida bruk!
Men till större kalas brukar jag göra rulltårta som tårtbotten, då blir det stora fyrkantiga tårtor. Senast hade jag kakao i rulltårtesmeten och sen vaniljkräm mellan lagren. Grädde och godis uppepå - barnen älskade det iallafall! Och super snabbt och smidigt gick det att göra tårtan ;-) Men jag är ju lite sån, det ska va snabbt och enkelt, inte krångla till det så mycket :-)

Svar: Har inte hunnit läsa Buffé ännu.. får ta den till frukosten i morgon ;) Mitt recept kommer upp här i morgon :) Enkelt, snabbt och Gott!Godis på tårtan är ju en favorit! ;)
Sandra

2014-04-12 @ 12:26:26 // URL: http://hemtillfamiljenleven.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0