Mat för barn!

Mat för småbarn, smakportioner är alltid spännande! Vad har ni i era smakportioner?
Jag har gjort 2 rätter åt min Lilla Johnny(5 månader i morgon) än så länge.. Rätt nr1.
  • Falukorv
  • Kokta morötter
  • brocoli
Stek falukorven lätt,samtidigt som du kokar morötterna. Hacka och mosa korven så mycket du orkar! Sen ner med morötter och korv i mixern (Evt. hacka lite på morötterna innan) i med brocoli och lite marlagningsgrädde. Mixa som en tok!
 
Rätt nr2
  • Hemgjord potatismos
  • lax (Som är gjord i ugnen)
  • Spenat
Ja, lika lätt som de låter.. Mosa/mixa ordentligt och evt. lite matlagningsgrädde eller ersättning för konsistensens skull vid servering! (Vi åt själva lax i ugn, med röra på.. men gjorde lite utan för Johnnys skull, potatismoset tog jag av lite åt honom innan jag kryddade åt oss!)
 
Har ni som läser ideér på mat för dom små, skriv gäran de! Alltid kul att höra vad andra gör för mat åt dom små liven!
Bilden har inget med barnmat att göra! Bara en bild på min sambos "paradrätt"
Pastasås med kräftor och räkor! Hur gott som helst.

/Sandra
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra att jag får idéer tills min börjar ära för jag ingen aning va små barn äter:-)

Svar: Härligt att kunna dela med sig! Men, hoppas du såg andra inlägget om spenat me!! :) Eller så har du kanske mer koll än mig! :P
Sandra

2013-09-10 @ 16:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0