Spöken i Österbybruk

Spöken finns visst! läs själva.. eller åk dit och testa sov där!
Från grund och botten kommer jag från byn som herrgården ligger i, bodde inte alls långt ifrån! Har ju hänt en hel del skumma saker där vid herrgården vad jag vet..
 
Har gått på ett antal spökvandrigar(ordnade med riktiga låtsas spöken) där, för att lär mig mer historia.. Jösses vad spännande! Och ska ni gå så rekomenderar jag Annika (Som står med i artikeln) som guide, hon kan beätta hon. Har förresten sett henne få 15 barn i åttaårs åldern att sitta stilla med öppna munnar och bara lyssna.(Inne på en herrgård där man bara vill ta på allt spännande,och springa i alla rum och leka kurragömma!) Bara det borde hon väl ha nobelpriset för?

Förövrigt en relatift fin herrgård (och miljön är superfin, nu när man slipper bo där..) Har varit där i många olika sammanhang bla. Bröllop,hundutställningar,Träningar och julmässa! snacka om brett anvädningsområde!
/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0