julbord 2

Julbord nr 2 idag! Därför har jag tänkt sminka mig, nu mera hör det inte till vardagen. "vill" inte lägga tid på en massa smink när jag istället kan leka med Johnny! Så när vi ska ner på föräldragrupp så åker jag nästan alltid osminkad.. på sin höjd mascara! Skönt att vara naturlig också, även om man kanske känner sig sjukt sliten när ALLA ANDRA kommer fint sminkade. -Det skiter jag i, här hemma leker vi på mornarna! Ingen tid för morsan att sminka sig då inte..
Men idag har jag tagit mig tid!
Väl framför spegeln med min palett med glada färger så hör jag mig själv säga, så fin mamma blir nu!? (trodde jag att johnnny skulle svara??) Men va, stop! Vad då fin? va jag inte fin innan?
 
Undra på att alla är utseende fixerade.. bara för att jag sminkade mig skulle jag va finare då! Samma sak när man klär på ugarna nya kläder så säger man oftast, vad fin du blev... Alltså, dom va ju fina i pyamas okså! Lika fin i "finkläder" som i "gå-hemma-och.skrota-kläder"
 
/sandra

Kommentarer
Postat av: Kusin Elin

Jag har oxå reflekterat över det där! Jag brukar säga "va fin du är i dina nya kläder" men nu säger "mammas FINA BEBIS i fina nya kläder:))

Svar: Konstigt hur man säger egentligen... :)
Sandra

2013-12-07 @ 07:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0