Galna tankar

Jag har alltid drömt om att ha ett enormt stort hus på en stooor hästgård! Ha en verksamhet och driva gården själv.. men så igår när jag va ute på morgonpromend (gick förbi ett gäng gårdar.. Ja vi bor på landet) så slog det mig att jag kan ju inte ha en stor gård med åkrar och sånt som ska brukas.. jag vet inte hur man sköter en åker. Ja,alltså visst vet jag litegrann vad man ska göra... men när och exakt hur är jag nog inte säker på!
Kännde att en barndomsdröm gick lite i kras då faktiskt!
Men så kom jag på en samart sak.. På alla större gårdar finns fler hus, så då kan man anställa någon som kan sköta åkrar(sånnt jag inte förstår mig på) som kan bo på gården också, smart va? Men sen kom verkligheten ikapp mig, HEJ 2013 (nästan 2014!!)
 
Jaja, antingen får jag flirta med en bonde som kan lära mig om åkrar och sånt, eller så får jag plugga till bonde.. ELLER så lägger jag ner min barndomsdröm och satsar på att hyra in hästkraken (som jag inte köpt ännu!) någonstans..
/Sandra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0