Säkerhetsgrejer!

När vi endå böt bromsar på bilen igår så pssade vi på att byta en del trasiga lampor och se över bilens helhet!
Jag kollade igenom vad som fanns i förstahjälpenväskan och kompleterade med "vanliga plåster", koksalt och sterila kompresser! I väskan fanns allt man kan behöva och lite till, men jag kännde att bara några få Sårtvätts servetter inte räcker länge och bara några kompresser kommer man inte långt med. Jag menar om olyckan är framme så kanske fler sår än 1 behöver tvättas.
 
Jag som har både hund och barn behöver helgardera mig känns det som! Jag vet att med kompresser och mitella(som låg i förstahjälpenväskan) kan jag rädda en hund också om det behövs! Såklart andra djur och människor med.
 
Jag la också i en reflexväst i handskfacket. För av egen erfarenhet är det INTE KUL att stå endes en stor hårt trafikerad väg med en bil som inte lyser alls (nä inte varningsblinkers häller) utan reflexer och dåligt med batteri på mobilen. Då var jag fanmej rädd!!
Vintertid har jag även en spade i bakluckan, för man kan behöva skotta sig loss! (tro mig, jag har testat det med....) Bogserlina ska läggas i också när vnderdäcken kommer på... Undra hur många linor jag har dragit av på dom här 4 åren som bilägare.
 
Vad har ni i era bilar som "säkerhets grejer" ?
En sån bil vore lagom åt mig ibland känns det som!
 
/Sandra

Kommentarer
Postat av: Eva

värmeljus och choklad vantar mössa filt

Svar: Ja Mamma! :)
Sandra

2014-09-21 @ 18:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0