Hund

Igår trotsade jag och Kingen snön på kvällen, vi åkte in till Gimo och "tränade på att gå i koppel",
Min förväntningar var inte så stora (då vi tränade i Tierp på morgonen) men oj vad han var duktig! Så hela gårdagen var han exemplarisk, UNDERBARA HUND!
 
Han har mycket vilja och är väldigt mycket hund, som vill att det ska hända saker HELA TIDEN! Numera när Johnny ska vara med och dela min tid så får Kingen inte lika mycket träning.. Och det märks!
Kan upplyusa er om att jag känner mig som sämsta människan i hela världen när Kingen flippar ur(hoppar och skäller) och jag vet ju att de är för att han är glad, och han kan inte hantera sin energi alla dagar.
 
Att gå med barnvag och en hund som man måste påminna om att han inte kan hoppa och fara hur han vill är lite knepigt. Jag blir ofokuserad på Kingen och då tar Kingen komandot, och helst då mitt i allt kaos så lessnar Johnny.. (IGÅR TRÄNADE VI MED VAGN, OCH ALLT GICK BRA!)
 
Tur att Kingen har mestadels bra dagar och att vi känner varandra bra! ÄLSKADE HUND!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0