Precis

I helgen träffade jag en dam på 75+ som jag hade en ganska lång pratstund med. Vi pratade om sommaren, att alla reser (mycket utomlands) så frågar hon mig vad jag ska göra i sommar.. Ja, eh jo jag ska ta vara på tiden som Mamma på heltid. (I höst börjar jobb, förskola osv..) så vi ska "bara" göra små dagsutflykter och häga hemma.
Hon svarar: Du måste vara den klokaste jag träffat på länge! Att ta vara på livet och leva i nuet är väl aldeles underbart att göra?
 
När hon sa de på så vis så känner jag mig ganska så "duktig".. "Semester-prestationsångesten" försvann och jag ska njuta till tusen.. Jag blir inte lyckligare av att sitta på ett flyg till någe varmt land, jag kan istället hänga vid Johnnys upplåsbara pool eller hänga på altanen. Någon utflykt till Furuvik lär det ju bli, samt härliga grillkvällar med vännerna. Det är livsglädje för mig!
Har skrivit om det förut, men det skadar inte att upprepas, och damen i fråga gjorde mig glad!
 
/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0