När blir man vuxen

Jag har svårt att se mig som vuxen.. När jag jobbar och är den vuxna så blir jag lite fudersam och skrattar inombords. Jag är ju "bara ungdom" typ 18 år och 2 veckor... Tidigare i veckan på Leos lekland så läste jag inträdes skylten om att vuxna går in gratis.. jaha, men jag som är unngdom då?
 
Trots att jag är Mamma så förstår jag inte att jag är ganska vuxen.. Det spelar ingen roll, jag kommer alltid vara 18 i huvudet, för vuxen låter så tråkigt!
 
Från Wikipedia:
Begreppet vuxen innebär att en person är gammal nog att klara sig utan stöd från föräldrar eller andra vårdnadshavare. I västerländska samhällen brukar denna ålder anses vara uppnådd vid 18 års ålder, vilket också brukar kallas myndighetsålder. I vissa kulturer går gränsen vid yngre år, och är i vissa fall synonym med termen könsmogen.
 
 /Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0