Höstgöra! Renovera

Hösten har börjat visa sig här hos oss. Regn,blåst och lite sol där emellan! Lovely
Det bästa med hösten är väl alla fina färger, och att det är okej att mysa ner sig i soffan med en varm kopp kaffe under en filt till Bonde söker fru! Lääängtar.
Men jag tror sommaren har några fina kvällar att bjuda på.. kanske att man hinner med ett kvällsdopp till inna isen lägger sig?
 
Jag har påbärjat renoveringen av ett gammal Furubord!
just nu håller jag på att slipa ner, dammigt och härligt. (håller faktiskt till ute)
Bordsskivan ska bli mörkbetsad och bordsbenen ska bli någon gråton, jag tor det kan bli snyggt... Och stolarna har jag lite beslutsångest med, ska jag slipa och måla dom också? evt. klä sitsen med tyg och köra resten i gråton. Eller ska jag köpa nya matsalsstolar ?
 
Är lite inne på att måla och klä dynan i ett fint tyg (samma tyg kan få bli på köksoffans sits i sånafall) Isåfall blir det samma gråa på bordsben,stolar och köks soffa... Vad tror ni?
 
Kanske inte randigt tyg då, men ni förstår modellen...
Här är furumodellen.. Som kan bli snygg omgjord! (har ju endå 6 st stolar..)
 

/Sandra
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0