Våran Tårta

Mina Tårtbottnar gjorde jag så här:
Vispa 3ägg och 2dl socker pösigt. Blanda 2dl mjöl och 2 tsk bakpulver. Rör ner i smeten!
tillsätt 0,5 dl matlagningsgrädde!
Ner i formen och grädda ca 10 min på 225 grader! (tills dom är fina!)
Jag gjorde 2 satser, en med Vaniljsmak och en med Kakao. ("kryddat efter smak")
 
Så vår tårta byggde vi på följande sätt!
chokladbotten + Glasskräm*+Vaniljbotten+Dumlefluff*+Chokladbotten+Spackel av Philadelfiablandning* Med marsipan på!
 
GlassKräm*
Rör ihop 2 dl mjölk med 5 msk marsasåspulver, VISPA. Vispa även 2 dl grädde och blanda ihop. Låt stelna lite. (gjorde min kvällen innan, och vispade upp det när jag skulle ha)
 
Dumlefluff*
Värm 3 dl grädde under omrörning på spisen, blanda i 180g dummle och rör tills de smälter! (Underlättar om man klipper ner dummlen ganska smått) Häll blandningen i en skål och låt stå i kylen över natten (funkar med minst 6 timmar också) Vispa upp till hårt fluff innan användning!
 
Philadelfia spackel*
Philadelfiaost, Florsocker och lite citron saft. Blanda ihop och spcka lårtan eller använd som cupcaketopping ;)
 
Vi la på vit marsipan och skrev Johnny 1 år på tårtan, samt tågljus i ett hörn, den var god och gaska enkel att göra. (det var bara mitt tålamod som svek mig i går morse...)
 
Dock ALDRIG MER färdiga marsipanlock, totalt värdelöst. Fick kavla om hela alltihopa och ja, ni ser ju skarven och lapppningen. Meeen, man lär sig och den blev god!
 
/Sandra

Kommentarer
Postat av: Eva

jätte god tårta å kakor

Svar: kul att ni gillar de! :)
Sandra

2014-04-14 @ 01:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0