Fånga sommaren

Sitter ute på den här omtalade altanen och smider planer för hur jag ska "pimpa den" (läs höja mysfaktorn gånger tusen!) Morgonsol, kaffe och en macka hade varit fint. Men istället så har jag skugga och en avslagen loka!
 
Fågelkvitter och en björk som snart är grön har jag iallafall, samt kingen och en sovandes Johnny som sällskap, de är livet på en pinne de!
 
Många pratar om sina sommarplaner, vilka projekt som ska göra, hur semestern ska bli osv. osv.
Hade tänkt målat om huset, byggt soldäck, bygga staket, bygga pumphus, åka på semester*, göra om sovrummet och fortsätta på övervåningen! Men igår sa jag STOPP.
 
Huset strunatar vi i att måla, panelar om det nästa år istället! Soldäcket tar vi om allt känns bra!
Staketet kommer att bli fårstängsel, Pumphuset drar vi igång med i veckan då båda är hemma, sovrummet och övervåningen får vänta! Semestern får bli spontan i år! Jag tänker njuta till tusen av den här sommaren med Johnny, någrar dagsturer till ex. furuviksparken, skansen, bilträff, häga vid vattnet känns väldigt lagom!
 

Bra idéer på dagsturer mottages tacksamt! -Om vi känner för att dra iväg ett par dagar så gör vi det, annars blir vi hemma. känns så skönt att skriva det!
Fånga dagen kan man säga....
 
 
/Sandra
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0