Klädbytardag!

Har varit iväg på klädbytardag i Alunda! Toppen idé att man lämnar in kläder och barprylar som man märkt med namn,stl och pris. Sen har dom som anordnar (i der här fallet kyrkan) packat upp allt, så har man en dag när vem som helst får komma dit och fynda! 15% av "din" försäljningsumma går till arrangörerna och resten får du. Och kläder som man inte vill ha tillbaka skickar dom till deras egen seconhand butik! -annars hämtar man upp det inlämande-
 
Återanvänding av kläder är ju superbra både för miljöln och ekonomin! Tyvär hittade jag inte något alls, tyckte de mesta var välanvänd. Dock är jag nog lite väl kinkig också, vill gärna veta vem som haft det innan. Och om det är ett bord med en hög kläder, så är plagget längst upp dåligt (urtvättat eller nån fläck) då blir  jag "Avskräckt" och kollar inte mer. Töntigt, jag vet! föredrar helt enkelt nytt från butik. Eller tradera skulle funka, då slipper man leta i en hög... Ska väl tilägga att jag inte gillar reaställningar i butik heller, rörigt och urplockat!          
 
/Sandra
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0