bara undrar!

Vem har sagt att man måsta ha jacka/overall, mössa och fullt påklädd nu`?
Ska vi åka iväg så har vi oftast bara en filt på johnny. Han är varm av sig också är det inte kallt i bilen! Mössa har vi inte häller på oss så mycket.. i vagen blåser det inte, och än så länge är det inte så kallt. Men, ska jag bära johnny eller ha bärsele så är det mössa som gäller samt jacka! Några varmare skor har jag inte hittat åt honom ännu, men letar för fullt! Och som sagt, de är inte iskallt ute! Pluss att han har raggsockor om de är kallt/Blåsigt och att jag bär honom.. åter igen,vagnen blir vindstilla!
 
Blir mörkrädd när jag ser barn som är fullt påklädda med overall,mössa,vantar och skor som ligger i vagnen med åkpåse och filt.. vad ska dom barnen ha i vinter när det är KALLT på riktigt? Lagom är bäst! och alla gör som man vill... ska nog testa ha en termometer i vagnen och se hur varmt det är, bara på skoj! (Jag tycker att man käner bra med handen) 
 
Man blir inte förkyld av kylan, utan av virus!(Här kan ni läsa mer om det..)
 
/Sandra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0